Book en tid
Åben menu

Fit&Sund Fysioterapi Hotline | Fysioterapi under COVID-19

VORES HOTLINE ER ÅBEN ALLE UGENS SYV DAGE – Telefon: 51 81 62 19

Situationen med Covid-19 betyder, at behandling hos fysioterapeuten håndteres anderledes.

Vi er allerede godt i gang med at vende tilbage til en mere normal hverdag i fysioterapien. Vi har fortsat mulighed for videokonsultation, og oplevelsen for vores patienter og kunder er meget positiv. Det er en anderledes digital måde, som behandlingen foregår på. Vi er dog allerede nu ret overbeviste om, at videokonsultation vil blive en del af hverdagen for vores kunder og patienter, når denne midlertidige situation med Covid-19 er overstået.

Hvordan foregår behandling på klinikken?

  • Du skal som udgangspunkt visiteres til fysisk behandling, så vi sikrer at du ikke viser tegn på sygdom
  • Du bedes først ankomme til din bookede tid 5 minutter før. Vi ser helst, at du ankommer alene og kan det ikke lade sig gøre bedes den pårørende så vidt muligt undgå, at vente i fysioterapiens venteområde
  • Du skal afspritte dine hænder ved ankomst og undgå at røre ved ex dørhåndtag. Vi ønsker at nedsætte kontaktpunkter videst muligt
  • Du medbringer selv lagen eller håndklæde til briksen
  • Evt. elastikker købes, da de dårligt kan rengøres optimal nok
  • Har du tegn på sygdom i forbindelse med den tid du har booket, bedes du melde afbud senest 2 timer før eller kontakte klinikken så du istedet kan modtage video- eller telefonisk konsultation, hvor dette er relevant.
  • Som udgangspunkt skal vi være sammen med omtanke og stadig holde en meters afstand, hoste og nyse i ærmet og vaske/afspritte hænder

 

Kan jeg træne og genoptræne alene og på hold træningssalen?

  • Ja det kan du, men du skal stadig visiteres og aftale dette med din fysioterapeut
  • Der er begrænsninger på antallet af trænende
  • Der er opsat vejledning til, hvordan du skal overholde regler i træningssalene
  • Du medbringer selv håndklæde og indendørs træningssko
  • Du skal afspritte alle remedier og maskiner efter endt anvendelse
  • Hold afstand på 2 meter i træningssalene
  • Kom ikke til træning, hvis du har tegn på sygdom
  • Ved holdtræning er antallet af deltagere begrænset - aftal nærmere med din fysioterapeut

Hvordan foregår video- og telefonisk konsultation?

  1. Du ringer til os så fysioterapeuten kan høre om dit problem, lave en plan og finde en løsning.
  2. Fysioterapeuten visiterer dig alt efter dit behov til en telefonisk konsultation eller en videokonsultation og aftaler et tidspunkt til fysisk konsultationen.
  3. Ved telefonisk konsultation ringer vi dig op på aftalt tid
  4. Ved videokonsultation modtager du et link og en guide på mail sammen med det aftalte tidspunkt for konsultationen.Du tilgår en platform, hvor du ”kalder” op til fysioterapeuten og står i det virtuelle venteværelse, hvorefter fysioterapeuten ”henter” dit kald ind.

Hvordan kommer jeg i kontakt med jer?

  • Ring til os på T: 51 81 62 19 eller indtal en besked på T: 75 62 29 19
  • Vi har åben Hotline på hverdage kl. 08.00 – 20.00 og weekend kl. 09.00 – 14.00
  • Du kan også sende en mail på kontakt@proaktivteam.dk

Hvad koster det?

  • Telefon- eller Videokonsultation koster kr. 250,- (pr. 1. april kr. 253,53)
  • Tilskud gives fra den offentlige sygesikring med lægehenvisning iflg. takster, hvor egenbetaling udgør 60,7% og for vederlagsfri kr. 0,-
  • Tilskud fra Sygeforsikringen ”danmark” kr. 88,-
  • Visse sundhedsforsikringer yder tilskud (spørg din forsikring)
bubble